The elderly statute at school: intergenerational challenges
DOI:
https://doi.org/10.18554/refacs.v5i0.2265Keywords:
Constitution and bylaws, Education primary and secondary, Aged, Intergenerational relationsAbstract
This is an experience report that aims to analyze the propositions that emerged from a workshop conducted in a private school, focusing on teachers and students from basic and elementary school, with the objective to highlight the work of the social worker from an intergenerational perspective. Considering the contribution of the dialectic method, the initiative provided and increased possibilities of an intergenerational link between children and elders in the process of formal education.
References
Cachioni M. Quem educa os idosos?: um estudo sobre professores de universidades da terceira idade. Campinas: Alínea; 2003.
Baptista DMT. O debate sobre o uso de técnicas qualitativas e quantitativas de pesquisa. In: Martinelli ML, org. Pesquisa qualitativa: um instigante desafio. São Paulo: Veras; 1999.
Presidência da República (Brasil). Lei nº 10.741, de 1º de outubro de 2003. Dispõe sobre o Estatuto do Idoso e dá outras providências [Internet]. D.O.U., Brasília, 3 out 2003 [citado em 3 nov 2016]. Disponível em: http://www.planalto.gov.br/CCivil_03/leis/2003/L10.741.htm.
Britto JT. Josepha Theotônia de Britto: dirigente sindical, secretária e assessora. A Terceira Idade [Internet], São Paulo, v. 16, n. 34, p. 89-103, out 2005. [citado em 12 mar 2016]. Disponível em: https://www.sescsp.org.br/online/artigo/8571_JOSEPHA+THEOTONIA+DE+BRITTO+DIRIGENTE+SINDICAL+SECRETARIA+E+ASSESSORA.
Zimerman GI. Velhice: aspectos biopsicissociais. Porto Alegre: Artmed; 2000.
Neri AL, org. Idosos no Brasil: vivências, desafios e expectativas na terceira idade. São Paulo: Editora Fundação Perseu Abramo, Edições SESC/SP; 2007.
Organização Mundial da Saúde. Envelhecimento ativo: uma política de saúde. Brasília, DF: Organização Pan-Americana de Saúde; 2005.
Iamamoto MV. O Serviço Social na contemporaneidade: trabalho e formação profissional. 6ed. São Paulo: Cortez; 2012.
Gusmão NMM, org. Infância e velhice: pesquisa de ideias. Campinas: Alínea; 2003.
Paiva SOC. Envelhecimento saúde e trabalho no tempo do capital. São Paulo: Cortez; 2014.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Each of the authors of the manuscript must complete and sign a copy of Statement of Responsibility and Copyright Transfer Agreement, which must be attached, by the submitting author, in step 4 of the submission process in the journal system (Click on the "Browse" option, select the file that should be inserted in pdf format, click on the "Download" button, in the "Title" field type: Declaration of responsibilities, then click the "Save and Continue" button and proceed with the submission process.
Note: Including scanned signature will not be accepted. Each author of the manuscript must complete a declaration individually.
REFACS de Universidade Federal do Triângulo Mineiro está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.
Baseado no trabalho disponível em www.uftm.edu.br.
Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em http://www.uftm.edu.br/refacs.