Identity in language learning
DOI:
https://doi.org/10.18554/ri.v9i1.1619Resumo
This article presents an overview of concepts related to identity and language learning, as well as empirical research on student’s identity in SL, FL and AL classrooms published in recent years, focusing on the theoretical and methodological approaches that supported the studies. Besides a brief history of the concept of identity, it discusses the concept in light of postmodern theories. Moreover, the notions of investment and imagined communities, as proposed by Norton (2013, among others) are reviewed along with some empirical studies on identity and language learning. Finally, the paper presents suggestions for further research.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores do manuscrito deverão preencher e assinar a Declaração de Responsabilidades e Transferência de Direitos Autorais, que deverá ser anexada, pelo autor responsável pela submissão, no passo 4 do processo de submissão no sistema da revista (Clicar na opção “Browse”, selecionar o arquivo que deve ser inserido no formato pdf, clicar no botão “Transferir”, no campo “Título” digitar: Declaração de responsabilidades, depois clicar no botão “Salvar e Continuar” e prosseguir com o processo de submissão).
A Revista InterteXto da Universidade Federal do Triângulo Mineiro está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.
Baseado no trabalho disponível em www.uftm.edu.br.
Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em
http://seer.uftm.edu.br/revistaeletronica/index.php/