Review (School Inclusion: what is it? why? how to do it?)
DOI:
https://doi.org/10.18554/ifd.v10i1.7036Abstract
Written by Maria Teresa Eglér Mantoan, PhD in Education and professor at Unicamp, the book “School Inclusion – What is it? is divided into five distinct sections: Preface, Introduction, Chapter One (describing the definition of school inclusion), Chapter Two (explaining the reasons behind implementing school inclusion), Chapter Three (detailing the process of making school inclusion a reality ), and the author's final considerations. These sections are interconnected by the thought-provoking questions that arise from reflection on the changes taking place both in society and in the education system.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 INITIATION & TEACHER TRAINING

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores do manuscrito deverão preencher e assinar a Declaração de Responsabilidades e Transferência de Direitos Autorais, que deverá ser anexada, pelo autor responsável pela submissão, no passo 4 do processo de submissão no sistema da revista (Clicar na opção “Browse”, selecionar o arquivo que deve ser inserido no formato pdf, clicar no botão “Transferir”, no campo “Título” digitar: Declaração de responsabilidades, depois clicar no botão “Salvar e Continuar” e prosseguir com o processo de submissão).
A Revista Iniciação & Formação Docente da Universidade Federal do Triângulo Mineiro está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.
Baseado no trabalho disponível em www.uftm.edu.br.
Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em
http://seer.uftm.edu.br/revistaeletronica/index.php/revistagedeles/index