PUBLIC EDUCATIONAL POLICIES: CONSIDERATIONS ON THE NATIONAL EDUCATION PLAN - PNE (2014-2024)
DOI:
https://doi.org/10.18554/ifd.v12i1.8560Abstract
The protection of the right to education is provided for in the 1988 Federal Constitution, with public policies being essential in guaranteeing. In this context, the National Education Plan (PNE) stands out, a ten-year plan, approved by Law No. 13,005/2014, and which will be in force until 2024. The objective of this article is to make some considerations about educational policies, as well as the PNE (2014 ¬-2024), based on PNE surveys, articles from the SCIELO database and the CAPES Periodicals portal. The studies carried out showed that educational policies are presented as the result of a political, historical, cultural and dialectically elaborated process in the interim of interests and conflicts between the different agents that permeate public policies. At the heart of the PNE, the scenario is worrying, 75% of the goals were not achieved and 25% were partially achieved.
Keywords: Public policy. Education. Goals. PNE.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 INITIATION & TEACHER TRAINING

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores do manuscrito deverão preencher e assinar a Declaração de Responsabilidades e Transferência de Direitos Autorais, que deverá ser anexada, pelo autor responsável pela submissão, no passo 4 do processo de submissão no sistema da revista (Clicar na opção “Browse”, selecionar o arquivo que deve ser inserido no formato pdf, clicar no botão “Transferir”, no campo “Título” digitar: Declaração de responsabilidades, depois clicar no botão “Salvar e Continuar” e prosseguir com o processo de submissão).
A Revista Iniciação & Formação Docente da Universidade Federal do Triângulo Mineiro está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.
Baseado no trabalho disponível em www.uftm.edu.br.
Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em
http://seer.uftm.edu.br/revistaeletronica/index.php/revistagedeles/index