O processo educativo e o ensino de história em instituições socioeducativas
DOI:
https://doi.org/10.18554/ifd.v8i4.6235Abstract
The objective of this study is to analyze the educational process of History Teaching, in Socio-educational Institutions, with emphasis on the observation of how the subject is taught at the Centro Socioeducativo de Uberaba (CSEUR). An analysis is carried out on the axis of Education within the socio-educational measure, on the teaching of History in the country and in socio-educational institutions, with subsequent analysis of how the discipline is offered within the CSEUR. It is a historical research of a basic nature, with a qualitative, exploratory approach with technical, documentary and bibliographic procedures. The work is anchored in theoretical references on Teaching History and Socioeducation, such as: Abud (2012); Amorim (2013); Barros (2018); Bittencourt (2018); Sundays (2014); Miranda (2009); Saviani (2013); Schmidt (2012); Volpi (2011), among other authors and legislation related to the topic. The results emphasize the importance and necessity of teaching History in a socio-educational environment.
Keywords: History. Teaching. Socioeducation. CSEUR.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 INITIATION & TEACHER TRAINING
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores do manuscrito deverão preencher e assinar a Declaração de Responsabilidades e Transferência de Direitos Autorais, que deverá ser anexada, pelo autor responsável pela submissão, no passo 4 do processo de submissão no sistema da revista (Clicar na opção “Browse”, selecionar o arquivo que deve ser inserido no formato pdf, clicar no botão “Transferir”, no campo “Título” digitar: Declaração de responsabilidades, depois clicar no botão “Salvar e Continuar” e prosseguir com o processo de submissão).
A Revista Iniciação & Formação Docente da Universidade Federal do Triângulo Mineiro está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.
Baseado no trabalho disponível em www.uftm.edu.br.
Podem estar disponíveis autorizações adicionais às concedidas no âmbito desta licença em
http://seer.uftm.edu.br/revistaeletronica/index.php/revistagedeles/index