Controversial socio-scientific issues / Controvérsias sociocientíficas: aspectos metodológicos para a aproximação...
DOI:
https://doi.org/10.18554/cimeac.v6i1.1708Resumen
Entrevista com Ralph Levinson coordenada pelo Prof. Dr. Danilo Seithi Kato (UFTM). Ralph Levinson é professor do Instituto de Educação da Universidade de Londres. Ele dirige o mestrado em Educação para Ciências e orienta trabalhos de doutorado. Seus interesses de pesquisa são questões sociocientíficas controversas, ciência e justiça social, educação para ciências e criatividade e pedagogia em ciência. Ele é o autor de “Towards a theoretical framework for teaching controversial socio?scientific issues” (2006) e de “Science education and democratic participation: an uneasy congruence” (2010).
Interview with Ralph Levinson coordinated by professor Danilo Seithi Kato (Federal University of Triângulo Mineiro - UFTM). Ralph Levinson is Reader in Education at the Institute of Education (University of London). He is programme director of the MA in Science Education and supervises doctoral students. His research interests are in socio-scientific issues, science and social justice, science education and creativity, and pedagogy in science. He is the author of “Towards a theoretical framework for teaching controversial socio?scientific issues” (2006) and “Science education and democratic participation: an uneasy congruence” (2010).
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Os autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
(a) Não cobramos dos autores para a publicação neste periódico.
(b) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
(c) Autores têm permissão e são estimulados a difundir e a distribuir a versão publicada de seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
* * *
AUTHORS COPYRIGHT AND PUBLISHING RIGHTS
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
(a) This journal does not charge authors for publication.
(b) Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
(c) For authors whose articles have been accepted: authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) after the publication of the text in Cadernos CIMEAC, as it can lead to productive exchanges as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).