Musical videos as a health promoting action during the covid-19 pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18554/reas.v13i1.6122

Abstract

Objective: to share the experience of the construction of music videos as a health-promoting action during the pandemic of COVID-19. Method: this is an experience report about the creation and dissemination of music videos, of an extension program of the nursing course, of a public university in the south of Brazil.The videos were created in December 2020, on the occasion of Christmas, and in March 2021, for the International Women's Day. Results: with the dissemination of the videos through social media, it was possible to reach different audiences from different parts of Brazil and the world, which aroused reflections and feelings such as gratitude, hope and joy. Conclusion: the creation of music videos is a health promotion strategy, especially in pandemic times, being able to provide moments of pleasure and distraction. Thus, other health institutions are encouraged to use this tool as a form of care.

Author Biographies

Jeane Barros de Souza, Universidade Federal da Fronteira Sul

Enfermeira. Pós Doutora em Enfermagem. Docente da Universidade Federal Fronteira Sul, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Samantha Karoline Mafra, Universidade Federal da Fronteira Sul

Acadêmica do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Federal Fronteira Sul, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Kelly Cristina de Prado Pilger, Universidade Federal da Fronteira Sul

Acadêmica do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Federal Fronteira Sul, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Angélica Zanettini Konrad, Universidade Comunitária da Região de Chapecó

Enfermeira. Mestre em Ciências da Saúde pela Universidade Comunitária da Região de Chapecó (UNOCHAPECO), Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Ana Gabrieli Sauer, Universidade Federal da Fronteira Sul

Enfermeira formada pela Universidade Federal da Fronteira Sul, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Tainá de Miranda Marquesini, Universidade Federal da Fronteira Sul

Acadêmica do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Federal Fronteira Sul, Chapecó, Santa Catarina, Brasil.

Published

2024-03-01

Issue

Section

Relato de Experiência