PERCEPTION OF NURSING STUDENTS ABOUT ACADEMIC MONITORING OF SCHOLARSHIP STUDENTS IN THE TUTORIAL EDUCATION PROGRAM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18554/reas.v12i2.6658

Abstract

ABSTRACT 

Objective: To describe nursing students’ perceptions of the monitoring provided by scholarship holders of the Tutorial Education Program. Methods:  This cross-sectional study was conducted from January 2019 to June 2021, with students regularly enrolled from the first to the fifth semester of a nursing course at a public university in the northeast. An instrument was used to evaluate Didactics, Content, Planning, Profile and Relevance during the exposition of contents in the meetings, in addition to open questions about monitoring. Data was organized using Microsoft Excel 2019. The responses were customized into simple frequencies organized in a table by domain. Results: Of 286 students who participated in the study, 81.42% considered didactics, content (89.16%), planning (80.93%), profile (83.91%), and recognition of scholarship holders Tutorial Education Program (89.85%). Conclusion: The participation of fellows from the Tutorial Education Program as monitors proved to be relevant, as their peers considered them notoriously satisfactory.

Descriptors: Tutoring; Nursing; Teaching.

 

Author Biographies

Maria Beatriz Nunes de Carvalho, Universidade Estadual do Ceará

Enfermeira pela Universidade Estadual do Ceará (UECE).  Egressa do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC.

Caroliny Cristine dos Santos Mendes, Universidade Estadual do Ceará

Discente do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Estadual do Ceará (UECE). Bolsista do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC.

Geraldo Lucas Alves Monte, Universidade Estadual do Ceará

Discente do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Estadual do Ceará (UECE). Bolsista do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC.

Germana Pinheiro Correia Lima Sousa, Universidade Estadual do Ceará

Enfermeira pela Universidade Estadual do Ceará (UECE).  Egressa do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC. Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação em Cuidados Clínicos em Enfermagem e Saúde (PPCCLIS/UECE).

Christian Raphael Fernandes Almeida, Universidade Estadual do Ceará

Discente do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Estadual do Ceará (UECE). Egresso do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC.

Laís Kelly Maciel Rabelo, Universidade Estadual do Ceará

Enfermeira pela Universidade Estadual do Ceará (UECE).  Egressa do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC.

Marina Valente Mascarenhas, Universidade Estadual do Ceará

Discente do Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Estadual do Ceará (UECE). Bolsista do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC.

Rhanna Emanuela Fontenele Lima de Carvalho, Universidade Estadual do Ceará

Enfermeira. Bolsista de Pós-doutorado no Exterior do CNPq. Doutora em Enfermagem. Professora adjunta da Universidade Estadual do Ceará (UECE). Fortaleza. Ceará. Brasil. Tutora Egressa do Programa de Educação Tutorial (PET) Enfermagem UECE - SESu/MEC (2016-2022).

Published

2023-07-31

Issue

Section

Artigos Originais