Multidisciplinary intervention in the waiting room of HiperDia: experience report

Authors

  • Pollyana Junia Felicidade Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto http://orcid.org/0000-0002-0962-6494
  • Lágila Cristina Nogueira Martins Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto http://orcid.org/0000-0002-5503-7199
  • Ana Laura Mendes Campoi Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto http://orcid.org/0000-0002-8527-7388
  • Marina Pereira Rezende Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto http://orcid.org/0000-0003-4054-8911
  • Marta Regina Farinelli Universidade Federal do Triângulo Mineiro/Curso de Graduação em Serviço Social http://orcid.org/0000-0003-0536-4017

DOI:

https://doi.org/10.18554/refacs.v7i4.3559

Keywords:

Health education, Public Health, Health promotion, Patient care team

Abstract

The study aimed to discuss the multidisciplinary expertise in the waiting rooms with HiperDia users. This is an experience report from an extension project, carried out from April to July 2018, in a school health center in Minas Gerais, Brazil, developed by a team of multidisciplinary residents. The themes were worked through play and elected by the users and professionals of the health institution. The waiting rooms were evaluated by the participants at the end of each action. The themes worked were: Diabetes Mellitus, Systemic Arterial Hypertension and leprosy. In total, there were 40 activities of waiting rooms, with 461 participants. Health education made it possible to clarify questions for conscious decision-making, bond creation and reduction of idle time while the users wait to receive attendance.

Author Biographies

Pollyana Junia Felicidade, Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto

Enfermeira, Residente do Programa de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto pela Universidade Federal do Triângulo Mineiro/ Hospital de Clínicas – Uberaba/MG.

Lágila Cristina Nogueira Martins, Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto

Enfermeira, Residente do Programa de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto pela Universidade Federal do Triângulo Mineiro/ Hospital de Clínicas – Uberaba/MG.

Ana Laura Mendes Campoi, Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto

Enfermeira, Residente do Programa de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto pela Universidade Federal do Triângulo Mineiro/ Hospital de Clínicas – Uberaba/MG.

Marina Pereira Rezende, Universidade Federal do Triângulo Mineiro/rograma de Pós-Graduação lato sensu na modalidade de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto

Enfermeira, Doutora em Ciências da Saúde. Professor adjunto da Universidade Federal do Triângulo Mineiro – Uberaba/MG. Tutora do Programa de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Adulto da Universidade Federal do Triângulo Mineiro.

Marta Regina Farinelli, Universidade Federal do Triângulo Mineiro/Curso de Graduação em Serviço Social

Assistente social, Doutora em Serviço Social. Professor adjunto da Universidade Federal do Triângulo Mineiro – Uberaba/MG. Tutora do Programa de Residência Integrada Multiprofissional em Saúde do Idoso da Universidade Federal do Triângulo Mineiro.

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Published

2019-10-07

How to Cite

Felicidade, P. J., Martins, L. C. N., Campoi, A. L. M., Rezende, M. P., & Farinelli, M. R. (2019). Multidisciplinary intervention in the waiting room of HiperDia: experience report. JOURNAL FAMILY, CYCLES OF LIFE AND HEALTH IN SOCIAL CONTEXT, 7(4), 526–533. https://doi.org/10.18554/refacs.v7i4.3559