O ensino híbrido no contexto da pandemia

Authors

  • Julio Cesar Oliveira Bernardo Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM
  • Acir Mario Karwoski Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

DOI:

https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6290

Keywords:

Remote teaching, Blended-learning, Education

Abstract

The Covid-19 pandemic brought challenges to the educational context. This research, based on a search on journal platforms, aimed to investigate approaches to Blended-Learning after the start of the pandemic context. Based on the research problem about how much this teaching practice can encourage current pedagogical practices, the preliminary analysis of the found articles, through a state of the art, showed that the topic has been the object of studies in all levels of education and it presents three trends in the educational context. Preliminary results point to possible, innovative changes with potential consequences for further research

Author Biographies

Julio Cesar Oliveira Bernardo, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Doutorando em Educação (Universidade Federal do Triângulo Mineiro). Mestre em Educação (UFTM). Licenciado em Letras (UNIUBE). 

Acir Mario Karwoski, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Pós-Doutorado (Universidade da Califórnia - UCSB). Doutorado em Letras: Estudos Linguísticos (Universidade Federal do Paraná - UFPR). Professor Associado do Departamento de Linguística e Língua Portuguesa (DLLP) da Universidade Federal do Triângulo Mineiro (UFTM). 

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Published

2022-08-12

How to Cite

BERNARDO, J. C. O.; KARWOSKI, A. M. O ensino híbrido no contexto da pandemia. JOURNAL TRIANGLE, Uberaba - MG, v. 15, n. 2, p. 187–199, 2022. DOI: 10.18554/rt.v15i2.6290. Disponível em: https://seer.uftm.edu.br/revistaeletronica/index.php/revistatriangulo/article/view/6290. Acesso em: 22 jul. 2024.