Recursos educacionais digitais como objeto de estudo nos Programas de Mestrados Profissionais em Educação

Authors

  • Vanessa Cristine Silva Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM
  • Ricael Spirandeli Rocha Universidade Federal do Triângulo Mineiro
  • José Lucas Pedreira Bueno Universidade Federal do Triângulo Mineiro

DOI:

https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6336

Keywords:

Educational Technologies, Professional Master's in Education., Digital Learning Objects

Abstract

Teaching, but some studies have reported on digital inclusion and accessibility to technologies. The research aimed to evaluate the scientific production of the Master's Programs of Professional Education MPE concerning educational technologies in different perspectives such as teacher training for the use of TDICs, teaching-learning, describing and analyzing the contributions built analysis through document analysis of dissertations available at Capes's Database of Dissertations and Theses. In conclusion, it was observed that most researchers seek to experience the use of ICTs in the teaching and learning process, helping the teacher to apply it in their practice, whether evaluating its potential in student learning or building a product to apply in the classroom

Author Biographies

Vanessa Cristine Silva, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Mestre profissional em Ciências da computação (UFPE). Doutoranda em Educação na Universidade Federal do Triângulo Mineiro (UFTM).

Ricael Spirandeli Rocha, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

Mestrando em Educação pelo Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal do Triângulo Mineiro (UFTM); Especialista em Tecnologias Linguagens e Mídias na Educação; Licenciado em Computação pelo IFTM; Professor de Educação Básica de cursos técnicos pela Secretaria Estadual de Minas Gerais (SEE/MG). Integrante do grupo de pesquisa Grupo de Pesquisa Multidisciplinar em Educação da Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM.

José Lucas Pedreira Bueno, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

Professor Associado. Departamento de Educação. Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM.

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Published

2022-08-12

How to Cite

SILVA, V. C.; ROCHA, R. S.; BUENO, J. L. P. Recursos educacionais digitais como objeto de estudo nos Programas de Mestrados Profissionais em Educação. JOURNAL TRIANGLE, Uberaba - MG, v. 15, n. 2, p. 225–236, 2022. DOI: 10.18554/rt.v15i2.6336. Disponível em: https://seer.uftm.edu.br/revistaeletronica/index.php/revistatriangulo/article/view/6336. Acesso em: 3 jul. 2024.