THE CONCEPT OF CULTURE BY FUTURE LIBRARIANS

Authors

  • Hellen dos Santos Nunes Universidade Federal do Espírito Santo

DOI:

https://doi.org/10.18554/rt.v0i0.3853

Keywords:

Culture. Concept. Students. Library Science.

Abstract

the article intends to observe how students of the Library Science course conceptualize Culture, analyzing texts developed by students of the first semestre which it was asked to connect culture, education and reading. As professionals who will deal with a large audience in the future, responsible for organizing and promoting reading (in school or anothers environment), their conceptions may affect the way they will develop their work, favoring some aspects, which can influence the decisions and perceptions of users of these spaces. The texts collected were analyzed comparatively from the theoretical framework chosen. The result shows that the different culture concepts that students have influence the way each one defines the term, which can also influence their future actions as professionals.

Author Biography

Hellen dos Santos Nunes, Universidade Federal do Espírito Santo

Mestranda em Estudos Linguísticos pela Universidade Federal do Espírito Santo, graduada em Letras Português pela Universidade Federal do Espírito Santo.

References

BORELLI, J. D. V. P; PESSOA, R. R. Linguística aplicada e formação de professores: convergências da atuação crítica. In: BORELLI, J. D. V. P; PESSOA, R. R. (Org.). Reflexão e crítica na formação do professor de língua estrangeira. Goiânia: Editora UFG, 2011

FERRAZ, D. M.; SILVA, A. C. Língua e Cultura em Babel: problematizando o outro. IN: FERRAZ, D. M; TOMAZ, M. M. Línguas, c(c)ultura(s) e educação linguística. 1. ed. Curitiba: CRV, 2016.

FERRAZ, D. M. Language and culture fostering peace: the contributions of critical education. Revista Humanidades, Tecnologia e Cultura, Bauru-SP, v. 03, n. 01, 2013.

FONSECA, Camila Oliveira. De onde falamos de cultura? IN: FERRAZ, D. M; TOMAZ, M. M. Línguas, c(c)ultura(s) e educação linguística. 1. ed. Curitiba: CRV, 2016.

HALL, S. A identidade cultural na pós-modernidade. 11. ed. Rio de Janeiro: DP&A, 2006.

KRAMSCH, C. Language and culture. Oxford: Oxford University Press, 2011.

MONTE MÓR, W. Língua e diversidade cultura nas Américas multiculturais. Interfaces Brasil/Canadá, Porto Alegre, v. 1, n.2, 2002.

SANTOS, J. L. O que é cultura? São Paulo: Brasiliense, 2006.

SILVEIRA, F. J. N. Biblioteca, memória e identidade social. Perspectivas em Ciência da Informação, Belo Horizonte, v. 15, n. 3, p. 67-86, set./dez. 2010. Disponível em: < http://www.brapci.inf.br/index.php/article/view/0000009464/ 566531e524cb32f703d69ad9afceadc1>. Acesso em: 08 nov. 2018

SOUZA, L. M. M. Cultura, língua e emergência dialógica. Revista Letras & Letras, Uberlândia-MG, v. 26, n. 2, 2010.

Published

2019-12-08

How to Cite

NUNES, H. dos S. THE CONCEPT OF CULTURE BY FUTURE LIBRARIANS. JOURNAL TRIANGLE, Uberaba - MG, v. 12, n. 3, p. 102–116, 2019. DOI: 10.18554/rt.v0i0.3853. Disponível em: https://seer.uftm.edu.br/revistaeletronica/index.php/revistatriangulo/article/view/3853. Acesso em: 3 jul. 2024.