Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
INITIATION & TEACHER TRAINING
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2 (2024): Iniciação & Formação Docente
Vol. 11 No. 2 (2024): Iniciação & Formação Docente
Published:
2024-12-31
Artigo
SOBRE PESQUISA, DIDÁTICA E FORMAÇÃO: CONSTRUINDO NOSSAS PRÁTICAS COM CURRÍCULOS QUE TRANSVERGEM. ENFRENTANDO A COLONIALIDADE EM SUAS MAIS DIVERSAS FORMAS
Noelia Rodrigues Pereira Rego
4-32
pdf (Portuguese)
CRITÉRIOS DE RECRUTAMENTO E SELEÇÃO DE CANDIDATOS À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DO ENSINO BÁSICO:
PERCEPÇÃO DOS FORMADORES E DOS FORMANDOS DO INSTITUTO DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES PRIMÁRIOS DE NAMPULA
Maria das Dores de Fátima Selimane Selimane, Célia do Carmo de Oliveira Muchaia Maricoa, Roberto da Costa Joaquim Chaua
33-53
pdf (Portuguese)
HISTORY OF PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL EDUCATION IN BRAZIL
Joelma Maria Muniz, Marcelo Ponciano da Silva
54-77
pdf (Portuguese)
THE ROLE OF UFMA IN THE CONTINUING TRAINING OF TEACHERS IN CODÓ/MA
Leonardo Rogério Da Silva Rodrigues, JAYRO WERBERSON PILAR ARAUJO
78-95
pdf (Portuguese)
Teacher training and Universal Design for Learning
A systematic mapping of the literature.
Priscilla Mab Conti Miranda, Izabella Mendes Sant’Ana
96-122
pdf (Portuguese)
GESTÃO DEMOCRÁTICA ESCOLAR:
POLÍTICAS PÚBLICAS PARA A EDUCAÇÃO QUILOMBOLA
David Aender Teodoro Martins
123-140
pdf (Portuguese)
Physical Education in Pedagogy Training
Wilson Alviano Júnior, Raquel Aline Pereira de Souza
pdf (Portuguese)
O USO DAS TECNOLOGIAS MÓVEIS COMO RECURSO DIDÁTICO PARA O ENSINO DE HISTÓRIA:
PERSPECTIVAS DE DOCENTES DA REDE ESTADUAL DE EDUCAÇÃO DE PORTO VELHO/RO
Demétrius Estevam; Rafael Fonseca de Castro
165-189
pdf (Portuguese)
APRESENTAÇÃO
Marcelo Teodoro; Iara Aparecida Garcia
1-3
pdf (Portuguese)
Language
English
Português