Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
NOTEBOOKS CIMEAC
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 2 (2022): Cadernos CIMEAC
Vol. 12 No. 2 (2022): Cadernos CIMEAC
Published:
2022-11-24
Editorial
Editorial
Danilo Seithi Kato, Felipe Ziotti Narita
1-6
PDF (Português (Brasil))
Entrevista
Critical education for critical times: decolonization, anti-racism, and global struggles for freedom
Zeus Leonardo, Felipe Ziotti Narita, Jeremiah Morelock
7-21
PDF (Português (Brasil))
Artigos
O pensamento ambiental na educação ambiental como alternativa para enfrentar a implementação insustentável das metas de desenvolvimento sustentável
María Luisa Eschenhagen Durán, Francisco Sandoval Vázquez
22-50
PDF (Português (Brasil))
COOPERATIVE LEARNING HOW STRATEGY FOR THE PEDAGOGIC DIFFERENTIATION IN THE PRIMARY SCHOOL OF SUMBE, CUANZA SUL-ANGOLA
Santos Candeeiro Germano
51-69
PDF (Português (Brasil))
J. B. de La Salle: um percurso divino para a educação popular
Alessandra Texeira Terto, Marcus Vinicius da Cunha
70-97
PDF (Português (Brasil))
Educação no campo e (des)continuidade escolar: a escolarização dos alunos oriundos do campo
Marina Natalina Benício de Andrade, Cicero Nilton Moreira da Silva, Simone Cabral Marinho dos Santos
98-128
PDF (Português (Brasil))
STUDENT LEADERSHIP AND HIGH SCHOOL DEGREES COUPLED WITH A PROFESSIONAL SPECIALIZATION
Vanderlei Wosniak, Cloves Alexandre de Castro, Reginaldo Leandro Placido
129-147
PDF (Português (Brasil))
Apontamentos sobre inclusão social e o programa Bolsa Família: desigualdades sociais e educacionais em produções acadêmicas
Estela Caroline Freitas Melo, Natalia Aparecida Morato Fernandes
148-177
PDF (Português (Brasil))
Práticas populares de enxertia e os saberes botânicos envolvidos: possibilidades da integração de saberes no ensino de ciências e Biologia
Nataly Mendes Neves , Verônica Klepka
178-204
PDF (Português (Brasil))
Nominata
Nominata de 2022
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians