Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
JOURNAL TRIANGLE
Current
Archives
Editorial Team
Submissions
Announcements
Contact
About
About the Journal
Privacy Statement
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 16 No. 3 (2023): SETEMBRO - DEZEMBRO 2023
Vol. 16 No. 3 (2023): SETEMBRO - DEZEMBRO 2023
Published:
2024-01-24
Dossiê
Ensino e Aprendizagem da Escrita
MESSIAS DIEB, Antonio Evanildo Cardoso de Medeiros Filho
1-5
PDF (Português (Brasil))
FROM RELATIONSHIP TO WRITING TO LEARNING OF DISCURSIVE FORMS
MESSIAS DIEB
6-18
PDF (Português (Brasil))
Práticas de ensino na alfabetização
uma possibilidade fundamentada na perspectiva discursiva
Maria José Barbosa, Elizangela Silva Mesquita, Lílian Sousa de Castro
19-36
PDF (Português (Brasil))
THE SOCIAL REPRESENTATION OF LITERACY TEACHERS ABOUT LITERACY
Elaine Vieira de Almeida, Milene Kinlliane Silva de Oliveira
37-55
PDF (Português (Brasil))
"MANY STUDENTS JUST WANT TO LEARN HOW TO SIGN THEIR NAME”: CHALLENGES AND PERSPECTIVES IN THE RELATIONSHIP OF TEACHERS WITH KNOWLEDGE TOWARD TEACHING READING AND WRITING TO YOUNG AND ADULTS.
desafios e perspectivas da relação com o saber ensinar leitura e escrita na educação de jovens e adultos
Luis Carlos Ferreira, Júlio Araújo
56-75
PDF (Português (Brasil))
THE EXPERIENCE OF A WORKSHOP FOR ITEM DEVELOPMENT
BASED ON THE DESCRIPTORS OF THE PORTUGUESE LANGUAGE APPLIED TO A 9TH-GRADE CLASS
Sue Ellen Guimarães dos Santos Franklin, Denise Andrea Nobre Lopes, Marcele Mara Alves Xavier
76-91
PDF (Português (Brasil))
MIREVEJA LITERARY CREATION WORKSHOP
THE CONSTRUCTION OF A CREATION AND AESTHETIC ENJOYMENT'S COLLECTIVE IN A SCHOOL ENVIRONMENT
Sebastião Soares de Sousa Junior, Manuelle Araújo da Silva, Paulo Glayson Lima Lopes
92-111
PDF (Português (Brasil))
THE ACADEMIC ARTICLE IN THE AREA OF EDUCATION
A SOCIORHETORICAL ANALYSIS
Nícollas Oliveira Abreu, Cibele Gadelha Bernardino
112-132
PDF (Português (Brasil))
Letramentos acadêmicos
relações entre ensino, pesquisa e formação docente por meio da escolha do tema do trabalho de conclusão de curso (TCC)
Larissa Naiara Souza de Almeida, Maria do Carmo Carvalho Madureiro, Messias Dieb
133-150
PDF (Português (Brasil))
Delimitação e escrita do objeto de estudo na pesquisa científica em educação
Antonio Evanildo Cardoso de Medeiros Filho, Isabel Maria Sabino de Farias
151-168
PDF (Português (Brasil))
Demanda Contínua
Gamification
possíveis contribuições para Serviços de Referência de Bibliotecas Universitárias
Amanda Franzão Rodrigues da Silva, Ariana de Campos
169-188
PDF (Português (Brasil))
DIGITAL CULTURE AND TECHNODOCENCE
EDUCATION FROM TECHNOLOGICAL CORPOREALITY
Thiago Henrique Barnabé Corrêa, Luciana de Lima, Erick Omar Miranda Patiño, Robson Carlos Loureiro, Nidia Yaneth Torres Merchan, Ana Cristina Borges Fiuza
189-212
PDF (Português (Brasil))
THE REALISTIC SIMULATION AS A METHOD FOR MEANINGFUL LEARNING IN HEALTH COURSES
Cintia Pinheiro Broggio Benicasa
213-228
PDF (Português (Brasil))
O Programa Residência Pedagógica
mapeamento das dissertações publicadas no Brasil no período de 2018 a 2022
Ellen Portela
229-242
PDF (Português (Brasil))
Relato de experiência
WHICH PAYS MORE: GASOLINE OR ETHANOL? STRATEGIES FROM RESEARCH IN THE MATHEMATICS CLASSROOM
estratégias a partir da investigação na sala de aula de Matemática
Thais Ester Gonçalves, André Augusto Deodato
243-257
PDF (Português (Brasil))
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Browse
Make a Submission
Make a Submission