Vol. 15 No. 2 (2022): MAIO - AGOSTO 2022

					View Vol. 15 No. 2 (2022): MAIO - AGOSTO 2022
Published: 2022-10-13

Artigos

  • Sequência didática como ferramenta para o ensino de português para alunos com deficiência auditiva

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6110
    Gabriele Cristine Carvalho, Suelen Gomes do Nascimento, Nailsa Vieira Silva
    1-21
  • CONTINUOUS TEACHERS OF SPECIAL SCIENCE EDUCATION TEACHERS: INDICATORS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.5879
    Ana Caroline dos Santos Oliveira, Thayná Cristina Dias e Dias, Danielle Rodrigues Monteiro da Costa, Camila Maria Sitko, Lucélia Cardoso Cavalcante
    22-42
  • THE TEACHER, SCIENCE MUSEUMS AND MEDIATION AS AN ITINERARY FOR SCIENTIFIC KNOWLEDGE

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6219
    Maria Catarina Cândido Arabe
    43-56
  • BOURDIEU'S SOCIOLOGY OF EDUCATION AND POVERTY: CONTRIBUTIONS TO THE ANALYSIS OF EDUCATIONAL INEQUALITIES

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6236
    Estela Caroline Freitas Melo, Natalia Aparecida Morato Fernandes
    57-68
  • THE IMPORTANCE OF SOCRATIC THINKING FOR THE TEACHING OF PHILOSOPHY IN BASIC EDUCATION

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6242
    Laércio de Jesus Café, Regina Maria Rovigati Simões
    69-75
  • Non Formal Education and Initial Teacher Training some thoughts

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6362
    Pedro de Araujo Queiroz, Pedro Donizete Colombo Junior
    84-101
  • “ALL EDUCATION IS SELF -EDUCATION” TEACHER EDUCATION AND PEDAGOGICAL KNOWLEDGE

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6260
    Sofia Amorim, Jonas Bach Junior
    102-113
  • Survey of theses and dissertations about the pedagogical residence program in the brazilian digital library of theses and dissertations

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6305
    Luciana Caixeta Barboza, Martha Maria Prata-Linhares
    114-126
  • SCIENTIFIC DISSEMINATION AND DIGITAL MEDIA: SOME REFLECTIONS algumas reflexões

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6293
    Antônio Carlos Leite, Sylmara Castro Vianna, Pedro Donizete Colombo Junior
    127-137
  • HOW THE TEACHING OF PHILOSOPHY AND LITERATURE CAN CONTRIBUTE TO LOOKING AT AND RUMINATING REALITY A BRIEF REFLECTION

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6312
    Danúzia Fernandes Brandão, Handreane Lopes de Faria, Acir Mário Karwoski, Lúcio Álvaro Marques
    138-149
  • O Ensino Médio em tempo integral do Estado de Minas Gerais aproximações e lacunas pedagógicas com a educação não formal

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6332
    Bruno Inácio da Silva Pires, Monica Izilda da Silva
    155-170
  • Teatro de fantoches como estratégia pedagógica para educação ambiental no ensino fundamental

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6316
    Camila Bonizário de Andrade, Vera Lúcia Bonfim Tibúrzio
    171-186
  • O ensino híbrido no contexto da pandemia

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6290
    Julio Cesar Oliveira Bernardo, Acir Mario Karwoski
    187-199
  • Criatividade humana e inteligências múltiplas na construção da cidadania global

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6337
    Carlos Eduardo Stante Gomes, Gabriela Cristina Basso Engler-Marques, Martha Maria Prata-Linhares
    200-211
  • PERSPECTIVES FOR TEACHING HISTORY IN HIGH SCHOOLS IN WALDORF SCHOOLS

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6334
    Henrique Costa Garcia, Jonas Bach Junior
    212-224
  • Recursos educacionais digitais como objeto de estudo nos Programas de Mestrados Profissionais em Educação

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6336
    Vanessa Cristine Silva, Ricael Spirandeli Rocha, José Lucas Pedreira Bueno
    225-236
  • Inclusion and accessibility in scientific-cultural spaces: analysis of BDTD academic productions

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6288
    Tainá Maraucci Aprile, Daniel Fernando Bovolenta Ovigli
    237-257
  • THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF MATHEMATICS TEACHERS SELECTED IN THE OBMEP PROGRAM IN SCHOOL CHALLENGES AND POSSIBILITIES

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6258
    Roberta Costa, Prof. Martha Prata-Linhares
    258-272

Ensaio

  • Por uma teoria crítica porque resistir não é só ilusão

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6331
    Janaína Aguiar Mendes Galvão
    76-83
  • HUMAN RIGHTS AND DIVERSITY DIALOGUES ABOUT CURRENT SCHOOL CULTURE

    DOI: https://doi.org/10.18554/rt.v15i2.6301
    Marinna Silva Santos, Anelise Martinelli Borges de Oliveira
    150-154