Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
JOURNAL TRIANGLE
Current
Archives
Editorial Team
Submissions
Announcements
Contact
About
About the Journal
Privacy Statement
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 2 (2022): MAIO - AGOSTO 2022
Vol. 15 No. 2 (2022): MAIO - AGOSTO 2022
Published:
2022-10-13
Artigos
Sequência didática como ferramenta para o ensino de português para alunos com deficiência auditiva
Gabriele Cristine Carvalho, Suelen Gomes do Nascimento, Nailsa Vieira Silva
1-21
PDF (Português (Brasil))
CONTINUOUS TEACHERS OF SPECIAL SCIENCE EDUCATION TEACHERS:
INDICATORS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Ana Caroline dos Santos Oliveira, Thayná Cristina Dias e Dias, Danielle Rodrigues Monteiro da Costa, Camila Maria Sitko, Lucélia Cardoso Cavalcante
22-42
PDF (Português (Brasil))
THE TEACHER, SCIENCE MUSEUMS AND MEDIATION AS AN ITINERARY FOR SCIENTIFIC KNOWLEDGE
Maria Catarina Cândido Arabe
43-56
PDF (Português (Brasil))
BOURDIEU'S SOCIOLOGY OF EDUCATION AND POVERTY:
CONTRIBUTIONS TO THE ANALYSIS OF EDUCATIONAL INEQUALITIES
Estela Caroline Freitas Melo, Natalia Aparecida Morato Fernandes
57-68
PDF (Português (Brasil))
THE IMPORTANCE OF SOCRATIC THINKING FOR THE TEACHING OF PHILOSOPHY IN BASIC EDUCATION
Laércio de Jesus Café, Regina Maria Rovigati Simões
69-75
PDF (Português (Brasil))
Non Formal Education and Initial Teacher Training
some thoughts
Pedro de Araujo Queiroz, Pedro Donizete Colombo Junior
84-101
PDF (Português (Brasil))
“ALL EDUCATION IS SELF -EDUCATION”
TEACHER EDUCATION AND PEDAGOGICAL KNOWLEDGE
Sofia Amorim, Jonas Bach Junior
102-113
PDF (Português (Brasil))
Survey of theses and dissertations about the pedagogical residence program in the brazilian digital library of theses and dissertations
Luciana Caixeta Barboza, Martha Maria Prata-Linhares
114-126
PDF (Português (Brasil))
SCIENTIFIC DISSEMINATION AND DIGITAL MEDIA: SOME REFLECTIONS
algumas reflexões
Antônio Carlos Leite, Sylmara Castro Vianna, Pedro Donizete Colombo Junior
127-137
PDF (Português (Brasil))
HOW THE TEACHING OF PHILOSOPHY AND LITERATURE CAN CONTRIBUTE TO LOOKING AT AND RUMINATING REALITY
A BRIEF REFLECTION
Danúzia Fernandes Brandão, Handreane Lopes de Faria, Acir Mário Karwoski, Lúcio Álvaro Marques
138-149
PDF (Português (Brasil))
O Ensino Médio em tempo integral do Estado de Minas Gerais
aproximações e lacunas pedagógicas com a educação não formal
Bruno Inácio da Silva Pires, Monica Izilda da Silva
155-170
PDF (Português (Brasil))
Teatro de fantoches como estratégia pedagógica para educação ambiental no ensino fundamental
Camila Bonizário de Andrade, Vera Lúcia Bonfim Tibúrzio
171-186
PDF (Português (Brasil))
O ensino híbrido no contexto da pandemia
Julio Cesar Oliveira Bernardo, Acir Mario Karwoski
187-199
PDF (Português (Brasil))
Criatividade humana e inteligências múltiplas na construção da cidadania global
Carlos Eduardo Stante Gomes, Gabriela Cristina Basso Engler-Marques, Martha Maria Prata-Linhares
200-211
PDF (Português (Brasil))
PERSPECTIVES FOR TEACHING HISTORY IN HIGH SCHOOLS IN WALDORF SCHOOLS
Henrique Costa Garcia, Jonas Bach Junior
212-224
PDF (Português (Brasil))
Recursos educacionais digitais como objeto de estudo nos Programas de Mestrados Profissionais em Educação
Vanessa Cristine Silva, Ricael Spirandeli Rocha, José Lucas Pedreira Bueno
225-236
PDF (Português (Brasil))
Inclusion and accessibility in scientific-cultural spaces:
analysis of BDTD academic productions
Tainá Maraucci Aprile, Daniel Fernando Bovolenta Ovigli
237-257
PDF (Português (Brasil))
THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF MATHEMATICS TEACHERS SELECTED IN THE OBMEP PROGRAM IN SCHOOL
CHALLENGES AND POSSIBILITIES
Roberta Costa, Prof. Martha Prata-Linhares
258-272
PDF (Português (Brasil))
Ensaio
Por uma teoria crítica
porque resistir não é só ilusão
Janaína Aguiar Mendes Galvão
76-83
PDF (Português (Brasil))
HUMAN RIGHTS AND DIVERSITY
DIALOGUES ABOUT CURRENT SCHOOL CULTURE
Marinna Silva Santos, Anelise Martinelli Borges de Oliveira
150-154
PDF (Português (Brasil))
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Browse
Make a Submission
Make a Submission