Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
JOURNAL TRIANGLE
Current
Archives
Editorial Team
Submissions
Announcements
Contact
About
About the Journal
Privacy Statement
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 1 (2024): JANEIRO - ABRIL 2024
Vol. 17 No. 1 (2024): JANEIRO - ABRIL 2024
Published:
2024-05-01
Dossiê
Educação Geográfica e Saberes Docentes
Ana Paula Nunes Chaves, Raphaela de Toledo Desiderio
1-5
PDF (Português (Brasil))
PAISAJES CORPORALES, LENGUA Y TERRITORIOS EN RESISTENCIA: COMUNIDAD EMBERÁ KATÍO DEL ALTO-SINÚ -COLOMBIA
comunidade Emberá Katío del Alto-Sinú-Colombia
Ernesto Llerena García, María Alejandra Taborda Caro, Yulisa Maria Páez
6 - 21
PDF (Português (Brasil))
A geografia do povo terena e(m) práticas escolares interculturais
Francieli de Oliveira Meira, Flaviana Gasparotti Nunes
22-38
PDF (Português (Brasil))
As geografias em Torto Arado e as aproximações com a formação de professoras e professores
Luan Perretto de Andrade, Karina Rousseng Dal Pont
39-58
PDF (Português (Brasil))
MULTICULTURAL TEACHING, HUMANISTIC GEOGRAPHY AND LANGUAGE
Rosalvo Nobre Carneiro
59-76
PDF (Português (Brasil))
GEOGRAPHIC EDUCATION AND STUDENTS WELCOMING IN THE EDUCATION OF YOUNG PEOPLE, ADULTS AND THE ELDERLY (EJA)
Tamara de Castro Régis
77-96
PDF (Português (Brasil))
THE HOME AS A TERRITÓRIO BRINCANTE
ON THE PRODUCTION OF PHOTOGRAPHS AND FILMS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Silvia de Amorim, Ana Paula Nunes Chaves
97-115
PDF (Português (Brasil))
Atmospheric weather forecasting and synoptic charts in Brazil:
pedagogy and the production of credibility for a concept.
Valéria Cazetta, Rogério Monteiro de Siqueira, Thiago Alves de Lima
116-136
PDF (Português (Brasil))
CARTOGRAPHY
YOUR LANGUAGE, NARRATIVES, AND SOCIAL PRACTICE
Rodrigo Batista Lobato
137-156
PDF (Português (Brasil))
THE CONSTRUCTION OF PROFESSIONAL IDENTITY AND THE TEACHER'S KNOWLEDGE
AN ANALYSIS OF THE "DIÁLOGOS DOCENTES" PROJECT AT UFF/CAMPOS DOS GOYTACAZES
Patricia Mendes de Abreu Braga, Ricardo Luigi
157-171
PDF (Português (Brasil))
O clima no ensino de Geografia
um relato de prática pedagógica com o sexto ano do Ensino Fundamental
Luana Rodrigues de Lucêna, Maria Carla Martins
172-189
PDF (Português (Brasil))
Jogo analógico Dominó Geográfico
contribuições para o ensino-aprendizagem da Educação de Jovens e Adultos (EJA)
Adelvan Ferreira Santos, Simone Ribeiro Santos
190-208
PDF (Português (Brasil))
Corpo território, território corpo
saberes e práticas em devir na educação geográfica
Wander Guilherme Rocha Carvalho, Tânia Seneme do Canto
209-222
PDF (Português (Brasil))
LANDSCAPES, PERCEPTIONS AND COMPOSITIONS FOR OTHER TRAINING PROCESSES
ENVIRONMENTAL EDUCATION IN A CONSERVATION UNIT
Juliana Roemers Moacyr, Adriana Guardiola Lunardi , Ana Maria Hoepers Preve
223-240
PDF (Português (Brasil))
A experimentação audiovisual como modo de capturar corporeidades
Juliana Carvalho, Ivaine Maria Tonini, Raphaela de Toledo Desiderio
241-260
PDF (Português (Brasil))
Kenoma e o processo de escrita cartográfica
o eterno recomeçar do professor
Gilberto de Carvalho Soares, Wenceslao Machado de Oliveira Junior
261-279
PDF (Português (Brasil))
Demanda Contínua
DIGITAL FOLDERS FOR SCIENTIFIC DIVULGATION ON THE USE OF Bacillus IN BIOLOGICAL CONTROL
Marielle Sandrine Rodrigues Rocha, Daniella Reis Fernandes Teles, Dra. Vera Lucia
280-301
PDF (Português (Brasil))
QUOTAS FOR BLACK PEOPLE IN HIGHER EDUCATION
A CONSTANT STRUGGLE
Delton Aparecido Felipe, Claudia Guedes Araújo Silva
302-319
PDF (Português (Brasil))
ONLINE FOCAL GROUP ON WHATSAPP:
contributions to teacher education research
Patricia Ferreira Santos, Váldina Gonçalves da Costa
320- 334
PDF (Português (Brasil))
Envelhecimento, respeito e valorização do idoso em livros didáticos de língua portuguesa do novo Ensino Médio
uma análise discursiva
Lucas de Morais Bezerra, Thâmara Soares de Moura, Francisco Vieira Vieira da Silva
335-354
PDF (Português (Brasil))
TITLE IN ENGLISH PROMOTION OF THE CRITICAL THINKING OF INTEGRATED HIGH SCHOOL STUDENTS THROUGH THE TEXTUAL GENRE CARTOON
André Luís Rodrigues Costa, Hugo Leonardo Pereira Rufino
355-374
PDF (Português (Brasil))
A palavra como alicerce para um ensino-aprendizagem de língua portuguesa que favoreça o cumprimento da Lei 10.639/2003
Carlos José Lírio
375-388
PDF (Português (Brasil))
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Browse
Make a Submission
Make a Submission